INKUBATOR KIJANEKv7INKUBATOR KIJANEKv7INKUBATOR KIJANEKv7INKUBATOR KIJANEKv7
MENUMENU
  • Start
  • Blog
  • Hiszpański
  • Goście
  • O mnie
  • Kontakt

Aplikacja Google Documenty (Docs) nie raz i nie dwa ułatwiła mi życie. Jest ona bezpłatna i bardzo użyteczna do tworzenia dokumentów tekstowych, arkuszy kalkulacyjnych oraz prezentacji.

Krok 1: konto na gmailu

Obsługa Google Dokumenty jest bardzo, bardzo intuicyjna. Aby mieć dostęp do wszystkich jej funkcji najlepiej posiadać konto mailowe na platformie Google. Myślę, że większość z nas już takowe konto posiada. Wygląda ono mniej więcej tak: nazwauzytkownika@gmail.com Zatem najpierw logujemy się do konta gmaila, aby móc bez przeszkód działać w Google Docs.


Krok 2: lokalizacja Google Docs

Następnie przechodzimy do Google Docs. Jak się tam dostać? Najprościej wpisując adres https://docs.google.com/document lub klikając na ikonkę Dokumenty bezpośrednio na stronie Google.



Krok 3: wybór rodzaju dokumentu i praca w nim

Teraz wybieramy rodzaj pliku, w którym chcemy pracować. Mamy do wyboru pliki tekstowe, arkusze kalkulacyjne, albo prezentacje. Wszystkie pliki, które będziemy tworzyć będą bezpośrednio zapisywane w Google Drive (dla niewtajemniczonych to taki zewnętrzny dysk, na którym zapisują się i przechowują się nasze dokumenty) i będziemy mieli do nich dostęp z dowolnego urządzenia, gdy zalogujemy się do naszego googlowskiego konta. 


Gdy zdecydujemy w jakim rodzaju pliku będziemy pracować możemy wybrać jeden ze stworzonych już szablonów, które Google nam proponuje lub wybrać czysty plik.



Teraz znajdujemy się we wnętrzu naszego pliku. W przypadku arkuszu kalkulacyjnego wygląda ono dokładnie tak samo jak plik stworzony w programie Excel. To co możemy zrobić na wstępie to nadać tytuł naszemu arkuszowi. I właściwie już możemy z niego korzystać.

Najbardziej atrakcyjną funkcją i najczęściej przeze mnie wykorzystywaną jest udostępnianie moich dokumentów innym osobom. O co w tym chodzi? Otóż mogę dodać do mojego pliku jedną lub wiele osób.




W ten sposób mogę pracować w parach lub w zespole w realnym czasie, widząc wszystkie zmiany etc. Nie ma konieczności przesyłania sobie plików. Wystarczy udostępnić plik danej osobie.

Aby dodać nową osobę do pliku, należy kliknąć w niebieski prostokąt „Udostępnij”. Rozwinie się okno, w którym należy wpisać nazwę użytkownika lub jego e-mail.

Nasz dokument możemy pobrać i zapisać na naszym urządzeniu. Wystarczy wejść do zakładki Plik — Pobieram jako…. i wybrać format w jakim chcemy nasz plik zapisać.



Osobiście używam arkuszy w Google Docs praktycznie codziennie.  Jest on niezbędnym narzędziem do kontaktu z moim studentkami. Mamy dostęp do wspólnych plików przez cały czas. Możemy nanosić zmiany, poprawki. Możemy komentować. Pracować wspólnie lub całkiem niezależnie… 

Proste, intuicyjne i bardzo przydatne.



FacebooktwitterredditpinterestlinkedinmailFacebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Powiązane wpisy

badania naukowe brzydkie zwierzeta
17 czerwca 2020

Praca magisterska z karaluchem


Czytaj dalej
17 kwietnia 2020

Czas na przerwę


Czytaj dalej
6 kwietnia 2020

Dwujęzyczność. Jak to ugryźć?


Czytaj dalej
Subscribe
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Facebook
  • artykuł naukowy
  • bibliografia
  • czytanie
  • dowiedz sie czegos nowego
  • filozoficznie
  • hobby
  • język obcy
  • kop motywacyjny
  • licencjat
  • magister
Copyright 2018-21 / Magdalena Choda-Neumann/ wszelkie prawa zastrzeżone
Fajnie by było dostać czekoladowe ciacho, albo jakieś inne w Twoim ulubionym smaku. Jednak jedyne co zobaczysz, gdy zaakceptujesz politykę prywatności IK, to stronę przygotowaną dla super kobiet takich jak Ty Uwielbiam ciacha ;) więcej
Polityka prywatności

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
wpDiscuz